歌詞とかの翻訳ノート

和訳メモ帳!

Together Pangea - Money On It

 

You've been walking while I'm sleeping

俺が寝ている間に歩いてたんだね


I've been thinking about leaving

俺は離れることを考えてた


Better put my money on it

金を置いてった方がいいな


I put my money on it

金を置いて

 

 

I know you're somewhere but I can't be

お前がどこかにいるのは分かってるけど、俺はどこにも行けない


Why can't anything be easy

なんで何も簡単にいかないんだろう


Better put my money on it

金を置いてった方がいいな


I put my money on you

お前に金を置いていく

 

 

We can talk it until we talk it out

話し合うまで話そう


We can work it until ya baby until we work it out

解決するまで頑張ろう

 

 

I've been drinking in the evening

夕方から飲んでいた


Because our bedroom has been freezing

ベッドルームは凍り付いてるから


Better put my money on it

金を置いてった方がいいな


I put my money on it

金を置いて

 

 

You've been laughing while I'm speaking

俺が喋っている間笑ってたね


I've been trying to get even

おあいこにしようとしてるんだ


I put my money it

金を置いて


I put my money on you

お前に金を置いていく

 

We can talk it until we talk it out

話し合うまで話そう


We can work it until ya baby until we work it out

解決するまで頑張ろう

 

When we talk it's always screaming

俺たちが話すときはいつも叫んでいる


We can wait until we're bleeding

血が出るまで待とう


When we talk it's always screaming

俺たちが話すときはいつも叫んでいる


We can wait until we're bleeding

血が出るまで待とう


It's always screaming

いつも叫んで


Until we're bleeding

血が出るまで

 

 

We can talk it until we talk it out

話し合うまで話そう


We can work it until ya baby until we work it out

解決するまで頑張ろう

 

 

 

2016年のツアーにおいて、同行したTwinPeaksというバンドの影響がサウンドに出ているとのこと。

また、歌詞について、どこかのインタビューで「悲惨ではあるけどまだ前向きな内容だ」とメンバーが語っていた記憶があります。