歌詞とかの翻訳ノート

和訳メモ帳!

The Decemberists - This Is Why We Fight

youtu.be

 

Come the war
Come the avarice
Come the war
Come hell

戦争がやってくる

貪欲なものたちが

戦争がやってくる

地獄が来る

 

Come attrition
Come the reek of bones
Come attrition
Come hell

消耗していく

骨の嫌な臭いがする

消耗していく

地獄が来る

 

This is why
Why we fight
Why we lie awake
And this is why
This is why we fight

これが理由

これが僕らが闘う理由

これが眠らず横になる理由

これが理由

僕らが闘う理由

 

When we die
We will die
With our arms unbound

僕らが死ぬとき

願うのは

腕を縛られずに死ぬこと

 

And this is why
This is why
Why we fight
Come hell

これが理由

これが僕らが闘う理由

地獄が来る

 

Bride of quiet
Bride of all unquiet things
Bride of quiet
Bride of hell

静寂の花嫁

全ての不穏の花嫁

静寂の花嫁

地獄の花嫁

 

Come the archers
Come the infantry
Come the archers
Of hell

射手が来る

歩兵が来る

射手が来る

地獄の

 

So come to me

Come to me now
Lay your arms around me
And this is why
This is why we fight
Come hell
だから僕の元に来てくれ

僕の元に今

僕を抱きしめてくれ

そしてこれが理由

これが僕らが闘う理由

地獄が来る