歌詞とかの翻訳ノート

和訳メモ帳!

Du Blonde - All the Way

www.youtube.com

 

In the morning we got lost in the falling rain

降りしきる朝の雨の中、自分を見失い


Going, glowing down the road from where we came

私たちが来た道を下っていく

 

Got a lot that I could say but I'm holding back

言いたいことはたくさんあるけど、我慢している


That's a trick that I learned from you but

それはあなたから学んだトリックだけど

 

 

I guess we're gonna take this all the way

思うに、私たちはこの道をずっと進んでいく


If only for a minute, could we pretend you didn't

少しの間だけでも、あなたが居なかったことにできないだろうか


Take it all the way

このままではいけない


Cause I'm not sure that I

私には自信がない


Could keep myself from using all it takes to stop from losing you

あなたを失いたくないがために、あらゆる手を使ってしまう自分を抑えられない

 

 

So you run like a dog down that old racetrack

それで、あなたは犬みたいに古いレーストラックを走っている

 

Spinning wheels in the dirt, taking your life back

土の中で車輪を回転させて、自分の人生を取り戻す


Thought we'd stay like we were for the longest time

ずっと昔のままでいようと思ったのに


My hand in yours and baby, your hand in mine

私の手をあなたに、あなたの手を私に

 

 

If I knew that you would take it all the way

もしあなたが最後までやり遂げると知ったら


I would've thought whеn I was in it that I'd like to take a minute just to hеar you say

その時考えていたのは、あなたの言葉を聞きたいということ


My name the way you do

私の名前をあなたのように言うのを


The vowels and the parts sounding just like the poems I would leave behind

その母音、ちょっとした音は、私が残した詩みたい


Just to make you stay

あなたを留まらせるための

 

 

I've never been so blue as I am without you

あなたが居なくてこんなに気が滅入るなんて


I know I let you down

私はあなたを失望させた