歌詞とかの翻訳ノート

和訳メモ帳!

TV On The Radio - Happy Idiot

youtu.be

 

Stuck in the shade where there’s no sunshine

日陰に籠もっている

I don’t wanna play with them other kids in the sun
太陽の下で他の奴らと遊びたくないんだ

 

Since you left me, babe

君が去ってから、ベイビー

It’s been a long way down
僕は長い下り坂を歩んできた

Yeah, you left me, babe
ああ、君が僕を捨ててから

It’s been a long way down
長い下り坂を歩んできた

 

What you don’t know won’t hurt you, yeah

知らない事で傷つくことはないだろう、そうさ

Ignorance is bliss
無知は幸福だ

I’m a happy idiot
僕は幸せな馬鹿だ

Waving at cars
車に手を振って

I’m gonna bang my head to the wall

壁に頭をぶつけてみる

Until I feel like nothing at all
何も感じなくなるまで

I’m a happy idiot
僕は幸せな馬鹿だ

To keep my mind off you

君のことを忘れている

 

Stuck in a daze and I’ve lost my mind

放心していて心を失ってしまった

I don’t wanna stay where the blame’s all mine
責められるべきは僕だと思ってしまう場所には居たくない

 

Since you left me, babe

君が去ってから、ベイビー

It’s been a long way down
僕は長い下り坂を歩んできた

Yeah, you left me, babe
ああ、君が僕を捨ててから

It’s been a long way down
長い下り坂を歩んできた

 

So, I shut it off

だから、僕はそれを遮断した

So, I shut it all off
だから、それを全て遮断した

It’s been a long way down
長い下り坂を歩んできた

 

What you don’t know won’t hurt you, yeah

知らない事で傷つくことはないだろう、そうさ

Ignorance is bliss
無知は幸福だ

I’m a happy idiot
僕は幸せな馬鹿だ

Waving at cars
車に手を振って

I’m gonna bang my head to the wall

壁に頭をぶつけてみる

Until I feel like nothing at all
何も感じなくなるまで

I’m a happy idiot
僕は幸せな馬鹿だ

To keep my mind off you

君のことを忘れている