歌詞とかの翻訳ノート

和訳メモ帳!

Josh Rouse - Julie (Come Out Of The Rain)

www.youtube.com

 

It's cold in San Francisco

冷え込んだサンフランシスコ


It's California gray

灰色のカリフォルニア


One night on Telegraph Hill

ある夜のテレグラフヒル


We kept the wolves at bay

僕らは飢えを凌いだ


I wrote you a long letter

君に長い手紙を書いたんだ


Some things you can't explain

説明できないこともあるだろうね

 

 

Julie, come out of the rain

ジュリー、雨の中から出てきてくれ


It's cold, and I can't wait forever

寒いし、僕もずっとは待っていられないから


Julie, if you want me to stay

ジュリー、僕に居てほしいなら


Why don't you show it?

姿を見せてくれないか?

 

 

I called a taxi for you

君にタクシーを呼んだ


Your raincoat, it was blue

君のレインコートは、青かった


Outside, the wind was talking

外では、風が語っている


Of how I felt for you

君への想いを


You left your cigarettes and

君は自分のタバコと


A dozen other things

たくさんの物を置いていった

 

 

Julie, come out of the rain

ジュリー、雨の中から出てきてくれ


It's cold, and I can't wait forever

寒いし、僕もずっとは待っていられないから


Julie, if you want me to stay

ジュリー、僕に居てほしいなら


Why don't you show it?

姿を見せてくれないか?

 

 

Just give me a smile and say

僕に笑って 言ってくれ


Everything's okay

全部大丈夫だって

 


It's California gray

灰色のカリフォルニア

 

 

Give me a smile and say

僕に笑って 言ってくれ


Everything's okay

全部大丈夫だって


Look in my eyes and say

僕の目を見て 言ってくれ


Everything's okay

全部大丈夫だって